מאמרים

לשנות הרגש

טו תמוז | 21.07.2016

ישנם אנשים הרוצים לחוות את העולם בצורה הטובה, הנוחה, והמשוחררת ביותר , אך הם פוחדים שמה הם יצטרכו  לחוות בדרך , רגשות לא טובים, לא נעימים. לא מוצלחים. כגון: אחת הבנות ספרה לי שהיא מתביישת להגיע לכיתה עם אביזר קישוט חדש כמו: שרשרת, שמה אחת הבנות תגיב בצורה מזלזלת, פוגעת, היא פוחדת מהתגובה ולכן היא נמנעת לבוא עם שרשרת חדשה, למרות שהשרשרת מאוד חסרה לה, והיא היתה מאוד משמחת אותה.

אותה אחת מספרת לי : אין לי שליטה על התגובה של הסביבה, החברה. וכן אין לי שליטה על ההרגשה שלי, האם אני אפגע או לו.

איך אצליח להמנע מהפגיעה הקשה. מהתגובה הלא רצויה.

ספרה לי נעמי: אני נמנעת מליצור קשר עם חברה טובה משום שאני מפחדת שאתאכזב. בדרך זו אני מגנה על עצמי מפני תחושות אלו, אך גם מונעת מעצמי להנות מחברות בונה, מהתחדשות, ומהצלחה, אני מאוד רוצה ושואפת להצליח אך לא מוכנה לנסות ולעמוד מול אתגרים ולכן אני לא יכולה לחוות הצלחה.  

דינה מספרת לי: אני מטאטא את רגשותי מתחת לשטיח.

מה הכוונה? שאלתי.

אני יכולה להפגע מחברה אך אומרת בליבי טוב זה לא כל כך נורא, או "זה מגיע לי"

אילה- מה שקורה זה, שאת מתכחשת לרגש שאת חווה. הכאב קיים אך ההתעלמות ממנו מגבירה את עוצמתו, ומצב זה דורש שינוי.

יפי מספרת: אני משלימה עם רגשותי כואבת את כאבי, ואפילו מספרת לכולם כמה אני מסכנה, וסובלת בשקט, זאת אומרת שאני נותנת פרס לעצמי ומשבחת את עצמי על כך שאני סובלת בשקט. ונמנעת מלעשות שינוי.

אילה-     אז איך באמת נוכל להשתלט על רגשותינו?

רגשותינו נועדו לשרת אותנו, לפעול למענינו ולא לנהל את חיינו. תפקידם לשמש לנו כמצפן המכוון אותנו לפעול לקראת יעדינו.
מכל רגש שאנו חווים ניתן ללמוד: מרגש חיובי עלי לדעת אלו פעולות גורמות לי לתחושה טובה ואז להכניס אותן לחיי. ומרגש שלילי  עלי לבדוק איזו פעולה הביאה אותי למצב הזה וכך למצוא פתרון לשינוי.  
כל הרגשות באים לשרת אותנו חלקם נעימים וחלקם פחות אך חשוב להבין מה אנו לומדים מהרגשות? ואיך אנו משתמשים במסרים ביעילות, לשם יצירת שינוי? כל פעם שמופיע אצלינו? ומה עלינו לעשות כדי להגיע ליעדינו?

מיכל מספרת: אחת החברות קבעה איתי ללמוד למבחן ובסוף היא בטלה את הלימוד ביחד. מה אני עושה?

אילה: את יכולה להגיד לעצמך: "אני לא ממש כועסת אך בתוכי אני כועסת מאוד, ואת יכולה להגיד לעצמך שהכעס הגיע בגלל שאחד הכללים החשובים לי הופרו על ידי משהו אחר. "

מיכל: אז מה אעשה?

אילה-  1. ניתן להסביר לחברה שבטלה שזה מאוד חשוב לך ללמוד עם בת נוספת, זה מאוד מעשיר את הלימוד ושבפעם הבאה לא תקבע איתך ללימוד משותף אם היא יודעת שהיא אוהבת ללמוד לבד.

2. יכול להיות שאותה חברה לא מסודרת ומאורגנת כמוך, את יכולה להנות מכך שאת טיפוס אחראי ומסודר.

3. את יכולה לבחור לא לקבוע עם אותה תלמידה ללמוד בפעם הבאה.

לסיכום : אם הרגש בא להעביר לנו מסר אז ברגע שהבנו את הרגש אין לנו יותר צורך בו, ואז ההרגשה תשתנה מעצמה בשניות, כי הבנו את המסר ויש בידינו את הפיתרון.

וכן איננו צריכים סיבה על מנת להרגיש טוב. פשוט אפשר להחליט שאנו מרגישים טוב, 

מאמרים אחרים

טיפים לליל הסדר

4 טיפים לעבור את ליל הסדר בצורה הטובה ביותר

טיפול גופני נפשי בטראומה מינית

מהי טראומה מינית, מהם סימפטומים אופיינים לטראומה וכיצד בעזרת טיפול גופני נפשי ניתן לסייע במקום שהמילים נגמרות והגוף מתחיל

פעוטות = לא מנומסים

המאמר מציף את הקושי של פעוטות לשתף קשיים, ונותן פתרונות מעשיים להורים כיצד לעזור ולהקל על ילדם בהתמודדות עם הסתגלות קושי ופחד.

תחושותיהם וחוויותיהם של ילדים לנוכח הגירושין של הוריהם.

הליך גישור בגירושין מצמצם פגיעה בילדים

תפקידים במשפחה

תפקידים במשפחה

קשה לי להחליט..

קשה לי להחליט.. מאמר הנותן מענה למתקשים בקבלת החלטות (לבנות הנעורים)

משדרת בטחון

משדרת בטחון.. בנושא: בטחון עצמי (לבנות הנעורים)

מה זה קאוצ'ינג

תמונת חיי.. מה זה קאוצ'ינג? הסבר

לשנות הרגש

לשנות הרגש.. להשתלט על הרגשות שלנו.. (לבנות הנעורים)

פסיכולגית הצבעים

פסיכלוגית הצבעים

סדנת העבודה

סדנת העבודה של ביירון קייטי

שלבים בקשר הזוגי

שלבים בקשר הזוגי

אווירה משפחתית

כולנו מחפשים שלווה, האם אפשר להגיע לאווירה שלווה בבית? במה זה תלוי.

ניהול עסק עצמאי מול רשויות המס

עצמאי העונה על אחת משלושת התנאים הנ"ל נקרא עצמאי שאינו עונה להגדרה הוא מחויב בדמי ביטוח מופחתים אך מאידך אינו זכאי לגמלאות כגון: פגיעה בעבודה ודמי לידה.

ביטוח

למה צריך ביטוח אחריות מקצועית ? מרבית הלקוחות כיום הם בעלי תודעה צרכנית מפותחת העומדים על זכותם לקבל שירות מקצועי ואיכותי כנדרש בשוק תחרותי ואינם מהססים להגיש תביעה כנגד בעל המקצוע החופשי, אם לדעתם נגרם להם נזק על ידו.

מיכל אמיר

אחת התופעות השכיחות ביותר במשפחה המודרנית היא הצבת גבולות לילדים. או נכון יותר חוסר גבולות. הסמכות ההורית שהייתה נהוגה בעבר במשפחה המסורתית אבדה לה והורים רבים מוצאים את נעים בין סמכות יתר להיעדר סמכות.

אין אדם רואה את העולם אלא במשקפי עצמו

הבה נשזור את פרטי חיינו ונראה כיצד האתמול קשור ואף מייצר את המחר,כיצד חוויות מן העבר הרחוק מולידות בנו התנהגויות כאו ועכשיו.

כללים לעידוד נכון - הכוח שבעידוד

הכוח שבעידוד כמה חשוב העידוד לאדם ומדוע קשה לעודד וכללים לעידוד נכון

רגשי אשם ומצפון מייסר

רגשי אשם ומצפון מייסר - במינון הנכון וללא הגזמות. חסר הוא גרוע, ואף יתר אינו נכון ואף מזיק.

טיפול בחרדות ופחדים

מהוא פחד, מהוא מקור הפחד ואיך ניתן לנטרלו

משאבים פנימיים

מהם אמונות ומשאבים פנימיים מהם והיכן הם טמונים

מדריך למשתמש בפסיכותרפיה חלק ב – טיפול בדיבור

מהי פסיכותרפיה? מהו הכלי המרכזי והעיקרי בתהליך הטיפול הנפשי? האם בכלל אפשר לטפל בנפש שאי אפשר לראותה? מה תפקידו העיקרי של המטופל בתהליך, וכיצד עליו להתייחס לפסיכותרפיה רגילה שנראית שונה?

מדריך למשתמש בפסיכותרפיה חלק ג – הנחות שגויות בתפיסת התהליך הטיפולי

חוויה שלילית בטיפול, עלולה לגרום לאנשים הרס נפשי לטווח ארוך, היא עלולה לגדוע מימוש פוטנציאל אישי ולהעמיק אצל אנשים חוסר אמון בזולת ובעצמם, חוויה כזאת שנגרמת בשל כאלה שניסו לעזור אבל לא ידעו לומר "איני יודע", עלולה להרוס זוגות ומשפחות, ולא פעם צריכות לעבור לא מעט שנים, והרבה תפילות וחסדי שמים, על מנת שאנשים יתנו צ'אנס נוסף למערכת האישית והמשפחתית שלהם.

כעסים והתפרצויות זעם אצל ילדים ומתבגרים

"כמה פעמים, הצליחו להוציא אתכם "מדעתכם", עד כדי מצב, בו הרגשתם חסרי שליטה עצמית לחלוטין. התסכול והזעם, התפרצו מתוככם בצורת: כעס נורא, צעקות, צרחות ולעתים אף בבכי".

היחס לכוחות החיים ביהדות

כיצד מתייחסת היהדות לכוחות החיים? מאמר אמוני וחינוכי.

הכל מתחיל במשפחה

כיצד יתכן שילד מתנהג בבי"ס באלימות ובבית הוא מלאך?

שלבים ומעברים בחיי הילד

על חשיבות הכנת הילד להתמודד עם מעברים בחייו.

תגובות

כל התגובות