ישנם אנשים הרוצים לחוות את העולם בצורה הטובה, הנוחה, והמשוחררת ביותר , אך הם פוחדים שמה הם יצטרכו לחוות בדרך , רגשות לא טובים, לא נעימים. לא מוצלחים. כגון: אחת הבנות ספרה לי שהיא מתביישת להגיע לכיתה עם אביזר קישוט חדש כמו: שרשרת, שמה אחת הבנות תגיב בצורה מזלזלת, פוגעת, היא פוחדת מהתגובה ולכן היא נמנעת לבוא עם שרשרת חדשה, למרות שהשרשרת מאוד חסרה לה, והיא היתה מאוד משמחת אותה.
אותה אחת מספרת לי : אין לי שליטה על התגובה של הסביבה, החברה. וכן אין לי שליטה על ההרגשה שלי, האם אני אפגע או לו.
איך אצליח להמנע מהפגיעה הקשה. מהתגובה הלא רצויה.
ספרה לי נעמי: אני נמנעת מליצור קשר עם חברה טובה משום שאני מפחדת שאתאכזב. בדרך זו אני מגנה על עצמי מפני תחושות אלו, אך גם מונעת מעצמי להנות מחברות בונה, מהתחדשות, ומהצלחה, אני מאוד רוצה ושואפת להצליח אך לא מוכנה לנסות ולעמוד מול אתגרים ולכן אני לא יכולה לחוות הצלחה.
דינה מספרת לי: אני מטאטא את רגשותי מתחת לשטיח.
מה הכוונה? שאלתי.
אני יכולה להפגע מחברה אך אומרת בליבי טוב זה לא כל כך נורא, או "זה מגיע לי"
אילה- מה שקורה זה, שאת מתכחשת לרגש שאת חווה. הכאב קיים אך ההתעלמות ממנו מגבירה את עוצמתו, ומצב זה דורש שינוי.
יפי מספרת: אני משלימה עם רגשותי כואבת את כאבי, ואפילו מספרת לכולם כמה אני מסכנה, וסובלת בשקט, זאת אומרת שאני נותנת פרס לעצמי ומשבחת את עצמי על כך שאני סובלת בשקט. ונמנעת מלעשות שינוי.
אילה- אז איך באמת נוכל להשתלט על רגשותינו?
רגשותינו נועדו לשרת אותנו, לפעול למענינו ולא לנהל את חיינו. תפקידם לשמש לנו כמצפן המכוון אותנו לפעול לקראת יעדינו.
מכל רגש שאנו חווים ניתן ללמוד: מרגש חיובי עלי לדעת אלו פעולות גורמות לי לתחושה טובה ואז להכניס אותן לחיי. ומרגש שלילי עלי לבדוק איזו פעולה הביאה אותי למצב הזה וכך למצוא פתרון לשינוי.
כל הרגשות באים לשרת אותנו חלקם נעימים וחלקם פחות אך חשוב להבין מה אנו לומדים מהרגשות? ואיך אנו משתמשים במסרים ביעילות, לשם יצירת שינוי? כל פעם שמופיע אצלינו? ומה עלינו לעשות כדי להגיע ליעדינו?
מיכל מספרת: אחת החברות קבעה איתי ללמוד למבחן ובסוף היא בטלה את הלימוד ביחד. מה אני עושה?
אילה: את יכולה להגיד לעצמך: "אני לא ממש כועסת אך בתוכי אני כועסת מאוד, ואת יכולה להגיד לעצמך שהכעס הגיע בגלל שאחד הכללים החשובים לי הופרו על ידי משהו אחר. "
מיכל: אז מה אעשה?
אילה- 1. ניתן להסביר לחברה שבטלה שזה מאוד חשוב לך ללמוד עם בת נוספת, זה מאוד מעשיר את הלימוד ושבפעם הבאה לא תקבע איתך ללימוד משותף אם היא יודעת שהיא אוהבת ללמוד לבד.
2. יכול להיות שאותה חברה לא מסודרת ומאורגנת כמוך, את יכולה להנות מכך שאת טיפוס אחראי ומסודר.
3. את יכולה לבחור לא לקבוע עם אותה תלמידה ללמוד בפעם הבאה.
לסיכום : אם הרגש בא להעביר לנו מסר אז ברגע שהבנו את הרגש אין לנו יותר צורך בו, ואז ההרגשה תשתנה מעצמה בשניות, כי הבנו את המסר ויש בידינו את הפיתרון.
וכן איננו צריכים סיבה על מנת להרגיש טוב. פשוט אפשר להחליט שאנו מרגישים טוב,