אגודת היועצים ומטפלים במשפחה בישראל

שאלה בפורום חינוך והורות

18/04/2019 12:48 שאלה: חשיבה דיכוטומית אצל ילדיםמימי

בני בן ה-10 הוא ילד פרפקציוניסט במיוחד. אנו מנסים כבר תקופה ארוכה לעבוד איתו על כך שהחיים לא מושלמים. וגם אם הציור לא יצא כמו שרצה הוא יפה וכיף לנו להסתכל עליו ולראות אותו על המקרר או הקיר בחדר. עדיין אנו נתקלים איתו בהתמודדויות כמעט יומיות שהוא מפסיד דברים רק בגלל שהוא רוצה אותם מושלמים. זה כואב מחד ומחייב מאידך ואנו רוצים לדעת איך נכון לפעול עם ילד שהחשיבה שלו מאד תחומה בשחור ולבן? דוגמא מהבוקר: הוא נסע עם האופניים לקייטנה, רק שהוא שכח את המנעול בבית.. הוא התקשר אלי מאדם שפגש ברחוב ועדכן אותי כי שכח את המנעול והוא חוזר לבית. (החשיבה היא או שאני מגיע עם מנעול או שחוזרים לבית, מבחינתו אין שום אופציה אחרת) שוחחנו והסכמנו כי אין טעם לחזור ושימצא מקום בתוך שטח ביה"ס שהוא יכול להניח את האופניים. לאחר כמה דקות הוא צלצל שוב: אמא, אני לא רוצה להניח את זה בביה"ס כי ילדים ישחקו לי בהם ואולי יהרסו לי אותם. המלצתי לו שיפנה למדריך וישאל אותו היכן הוא ממליץ להניח את האופניים מבלי שיגעו לו בהם. וביקשתי שיצלצל אלי כשהוא בתוך מתחם ביה"ס. התקשרתי לאחר כמה דקות למדריך והוא אמר שהוא ראה אותו נכנס יחד עם האופניים. נרגעתי. כשעתיים לאחר מכן הטלפון שוב צלצל, לא שמעתי וחזרתי כמה דקות לאחר מכן למספר שלא נענה, עונה לי בחור ואומר שאיזה ילד ביקש ממנו להתקשר. תחקרתי אותו איפה הוא נמצא ומסתבר שהילד מסתובב מחוץ לשטח ביה"ס. התקשרתי למדריך והוא התנצל, הוא ראה אותו אבל מסתבר שהוא לא נכנס לכיתה. הילד מסתובב שעתיים וחצי בחוץ ולא נכנס לקייטנה כי האופציה היא או לחזור לבית או לא להכנס, מבחינתו זה בלתי אפשרי להכנס מבלי שהמנעול איתו. אשמח לקבל המלצות איך נכון לפעול עם צורת חשיבה כזו.