עיתון המבשר יום רביעי 19.08.2015

בעקבות הרפורמה בבריאות הנפש: עליה חדה בכמות הפניות

במוקד מעניקים את המענה מתנדבי האגודה שהינם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ואשר מלווים את הפונים עד לפתרון הבעיה תוך שמירה על דיסקרטיות מלאה
עליה של מאות אחוזים בפניות למוקד הטלפוני של האגודה ליועצים ומטפלים למשפחה בא"י, וזאת בעקבות הרפורמה בבריאות הנפש שנכנסה לתוקפה בחודש שעבר. לטלפונים הרבים שזורמים למוקד האגודה עונים יועצים ומטפלים מוסמכים שעברו הכשרה מקצועית של לפחות 3 שנים ומוסמכים לטפל במקרים רבים בתחום. בין אנשי המקצוע המתנדבים במוקד נמנים בין היתר מטפלים משפחתיים, יועצי נישואין,  יישוב סכסוכים, הפרעות  נפשיות, טיפול לילדים, מנחי הורים ועוד.

על מוקד הטלפוני קיים פיקוח מקצועי מטעם האגודה כאשר  הכל נעשה לפי כללי האתיקה המקצועית תוך שמירה על דיסקרטיות ומצוינות. במקרים המצריכים טיפול יסודי יותר מועבר המקרה להמשך טיפול מקצועי אצל אנשי המקצוע המתאימים לנושא כאשר האגודה מקפידה ללוות את התיק עד לסגירתו ופתרון הבעיות. המוקד הטלפוני המסייע רבות מעניק את המענה בכל יום בין השעות 8 בבוקר ל-22:00 בלילה.

יו"ר האגודה ליועצים ומטפלים למשפחה בישראל הרב שלום אביחי כהןלאור הרפורמה בתחום בריאות הנפש,  אותה הוביל סגן השר הרב יעקב ליצמן,  אנחנו רואים עלייה חדה בכמות הפניות למוקד הטלפוני של האגודה.  המתנדבים שהינם אנשי מקצוע,  עונים לעשרות רבות של פניות בכל יום,  משתדלים לסייע לכל הפונים,  ושומרים איתם על קשר וליווי עד להשגת מענה לקשייהם.  אנו נמשיך בעז"ה לספק מענה מקצועי לכלל הציבור תוך שמירה קפדנית על דסקרטיות מלאה.