אגודת היועצים ומטפלים במשפחה בישראל

שאלות נפוצות

בס"ד

1. אגודת היועצים והמטפלים במשפחה בישראל, מי אני?

אגודת היועצים והמטפלים במשפחה בישראל  הוקמה בשנת תש"ס, (טרם היותה עמותה) והיא הראשונה והיחידה מסוגה בארץ ובעולם המאגדת בתוכה את כלל בעלי המקצוע, שומרי תורה ומצוות, העוסקים ביעוץ וטיפול בתחום הפרט והמשפחה.  

כל חברי האגודה מנהלים אורח חיים של שמירת תורה ומצוות והאגודה פועלת על פי תורת ישראל. החברים מייצגים את הזרמים השונים בחברה הדתית והחרדית על כל גווניה, כאשר הצד השווה הוא בחירתם המקצועית בתחום הייעוץ והטיפול וזאת מתוך אמונתם באשר לקדושת ברית הנישואין והחשיבות של חיזוק תא הנישואין והמשפחה.

האגודה מנוהלת ע"י:

מאיר שמעון עשור (מנכ"ל), הרב שלום אביחי כהן (יו"ר), יהודית שוורץ (מנהלת האגודה) שופט בדימוס פיליפ מרכוס (יועץ משפטי), הרב עו"ד משה רובינשטיין, (יועץ משפטי), הרב אריה אשדת, (יו״ר ועדת תכנים וימי עיון) אורית זיו, (עו"ד ורואת חשבון – מבקרת האגודה), הגב' לאה קלמרסקי, (חברת הנהלה) ,הרב שלום מרקוביץ, (רכז וועדת האתיקה), הרה"ג יצחק זילברשטיין שליט"א (נשיא הועדה הרוחנית)  (רכז הוועדה הרוחנית).

 

2. מהן מטרות האגודה?

1. להוות גוף מייצג שיפעל לחיזוק וקידום מעמדם של בעלי המקצוע בתחום הפרט והמשפחה והאינטרסים המקצועיים שלהם.

2. הגברת מודעות הציבור לנושא הייעוץ והטיפול בפרט והמשפחה ע"פ תורת ישראל, והפניה לאנשי מקצוע נכונים בעת הצורך.

3.  קיום ימי עיון והשתלמויות לחברי האגודה בתחום הייעוץ, טיפול הפרט והמשפחה.

 4. קיום קשר רציף עם החברים/ות והמשך קידומם המקצועי באמצעות לימודי המשך (השתלמויות, סמינרים, ימי עיון, כנסים מקצועיים וכדומה).

5. קיום סקרים ומחקרים לקביעתם וביסוסם של סטנדרטים להכשרה מקצועית, ולייצוב הפרט והמשפחה בקרב שומרי תורה ומצוות. זאת במגמה לבסס ולעודד את העדפת הנישואין ע"פ השקפת התורה וע"פ שאר הסדרי הזוגיות החוזיים.

6. קביעה וניהול תקנון אתיקה ויושרה מקצועית, וכמו"כ שמירה על קיומו באמצעות ועדת אתיקה.

 

3. מה הם הקריטריונים לקבלת חברות?

      כחבר האגודה יתקבל בוגר מכון ללימודי הפרט הנישואין והמשפחה המוכר על ידי האגודה, ובעל תואר ראשון לפחות.

על  המבקשים להצטרף לאגודה יהיה לעמוד בקריטריונים הבאים:

  1. יהודי שומר תורה ומצוות על פי ההלכה היהודית.
  2. מעל גיל 25 נשוי, או שהיה נשוי לפחות 5 שנים.
  3. בעל תואר ראשון. (לפחות)
  4. יועץ נישואין מוסמך ממוסד אקדמי מוכר.
  5. התחייבות לחתימה על כללי אתיקה של האגודה ושטר הבוררות.
  6. אישורי הדרכה מסופרוויזר מוסמך על ידי האגודה.

 

4. מה הן הזכויות של החברים באגודה?

  1. פרסום באתר האינטרנט של האגודה, במאגר בעלי המקצוע למשך כל זמן החברות.
  2. קבלת דף אישי באתר האינטרנט של האגודה ובו מקום לפירוט קורות חיים, תחומי התמחויות ועוד ואפשרות לבניה ואחזקת אתר אישי.
  3. אפשרות לפרסום סדנא/אירוע באתר בדף הראשי של האגודה, הכולל מידע אודות הסדנא תכנית לימודים והנושאים הכלולים בה.
  4. אפשרות לפרסום מאמרים באתר האינטרנט של האגודה.
  5. אפשרות למענה תשובות בפורום המומחים באתר האגודה.
  6. אפשרות לפרסם וידאו בדף האישי של כל חבר.
  7. אפשרות להתכתבות בין חברי האגודה וכן עם גולשי האתר באמצעות וידאוצ'ט .
  8. הצטרפות לקבוצת וואצאפ של חברי האגודה לצורך ליבון ולמידה מקצועית
  9. קבלת עדכונים דרך המייל ובהם מידע כללי על פעילויות ועדכונים הנעשים באגודה.
  10. קבלת הזמנות להרצאות לפי בקשות הציבור.(בהתאם לביקוש ועפ"י אזור מגורים)
  11. השתתפות ומסירת סדנאות העשרה מיוחדות לחברי האגודה.
  12. קבלת העלון "כלים שלובים" באופן קבוע.
  13. אפשרות לפרסום אישי בעלון "כלים שלובים" בתשלום סמלי.
  14. זכות לפרסם מאמר בעלון "כלים שלובים", בצרוף שם מלא וטלפון. (יפורסמו מאמרים שעברו את אישור המערכת)
  15. בונוס-קבלת פניות של בודדים או זוגות המבקשים ייעוץ/טיפול בנושאים אישיים, זוגיים ומשפחתיים ממוקד האגודה לפי סבב הפניות בין החברים, לפי סוג ההתמחות ולפי אזורי החיוג.
  16. הנחות בקורסים למתקדמים ומתמחים שמציעה האגודה (על החברות להיות בתוקף בעת הרישום וביום פתיחת הקורס).
  17. הנחות בימי עיון והשתלמויות מקצועיות שמציעה האגודה.
  18. אפשרות לקבלת זוגות בקליניקות האגודה בירושלים, בני ברק, אשדוד, מודיעין עילית וחיפה.
  19. אפשרות לקבלת סיוע משפטי ע"י היועץ המשפטי של האגודה במקרים של תביעות וכדו'.
  20. קבלת תעודת חבר
  21. אפשרות לצפיה באלפי מאמרים ועבודות סמינריוניות והדפסה בתשלום סמלי.
  22. זכאות לצפיה בלימודים מרחוק. (אחת לחודש יועלה וידיאו ובו יוצג מקרה טיפול בהנחיית איש מקצוע).
  23. חברי האגודה זכאים לגישה חופשית לאתר פסק-דין ( עלות מנוי שנתי לציבור הרחב הינו בסך 1800 ש"ח ).

 

5. למה להצטרף לאגודה?

עצם איגוד החברים תחת קורת גג מקצועית אחת, מאפשר שמירה וקידום האינטרסים של כל החברים, במספר תחומים:

בתחום המקצועי- על ידי השתלמויות, העשרה והעברת חומר כתוב ואלקטרוני.

בתחום השיווקי- על ידי פרסום מתמיד במוקדים חשובים ורלוונטיים, ע"י הפצת עלון 'כלים שלובים' ואתר אינטרנט מבוקר.

בתחום החוקתי- ע"י הגשת הצעות חוק שונות ברוח מטרותינו הנ"ל.

בתחום הרוחני- ע"י עמידה תחת ביקורת מתמדת של דעת תורה, הרחבת הסכמות והמלצות בקרב גדולי התורה המכירים בחשיבות המטרות והפעולות המבוצעות באגודה, והמודעים לצורך הגדול בפעולות ברוכות אלה.

חברי האגודה מייעצים ומתייעצים ביניהם על מנת לסייע ולתרום, לקבל ולהשכיל משאר החברים, וזאת כקבוצת הנחיה גדולה ומקצועית, הניזונה ומפרה איש את רעהו.

בשנים האחרונות צברה האגודה תאוצה וקנתה לה שם מכובד בקרב אנשי המקצוע והקהל הרחב. התולדה הישירה של עובדה זו היא שחברי האגודה מהווים כיום מענה מפורסם ורב חשיבות בישראל לצורך הגדול הקיים בקרב זוגות נשואים המבקשים אנשי מקצוע המנהלים אורח חיים דתי.

ככל שהאגודה תחזק את מעמדה כגוף מקצועי מוביל, כך נוכל להשפיע ולפעול במגוון תחומים חשובים ובכך להעלות על סדר היום הציבורי את נושא הנישואין והמשפחה בישראל.

 

לכן, כל חבר המצטרף לאגודה מוסיף נדבך חשוב למשכן מקצועי גדול ההולך ונבנה ושותף למצווה החשובה של חיזוק יסודות הבית היהודי וקדושתו.

 

6. מהם דמי ההרשמה לחברות?

דמי ההרשמה על סך 550 ₪ למשך שנתיים.

 

7. איך ולמי לפנות כדי להצטרף?

על כל חבר המעוניין להצטרף לאגודה ועונה על הקריטריונים הנזכרים לעיל לקרוא את כללי האתיקה המקצועית, למלא טופס הצטרפות, ולשלוח אותו חתום בצירוף תמונה ופרטי כרטיס אשראי למייל yehudit@acft.org.il ניתן לשלם גם דרך האתר.

לאחר פתיחת החשבון, כל חבר יוכל לנהל בעצמו את הכרטיס האישי שלו ולהוסיף תכנים אישיים שיאושרו ויעלו לאתר ע"י רכזת האגודה.