פסיכולוגיה יישומית

מיכאל שטריק|10 פרקים |מחיר: 500.00 ש"ח

פסיכולוגיה יישומית בתהליכים חינוכיים

 מבוא

בפסיכולוגיה יישומית נעשה שימוש בידע מתחום הפסיכולוגיה על מנת לשפר תהליכי חינוך.

מטרות ההשתלמות:

א. להקנות ידע ומיומנויות הקשורים ליישום רעיונות פסיכולוגיים במערכת החינוכית.

ב. לדעת איך להבחין בין מטרות חיוניות ראשוניות ומטרות משניות בהסתכלות על צרכי המערכת והמשתתפים בה.

ג. להקנות כלים מעשים ויעילים לניהול כיתה, להתמודד עם סוגיות משמעת, לחדד דינמיקות מורה-הורה, מורה- מנהל, וכו'. 

נושאי הלימוד:

מודל תקשורתי-התנהגותי-קוגניטיבי-הומאנית כבסיס להבנת תהליכים פסיכולוגיים התפתחותיים.

משמעות של השפעה חיובית על דימוי העצמי, ושיטות בהעלאת דימוי עצמי של תלמיד.

גורמים הנעתיים בתלמיד-סקרנות, שאיפה, הישגיות וחרדה.

יצירת קשר אישי-חשיבות, תכנים ומשמעות פתיחות וביקורת במערכת החינוכית.

פיתוח האישיות של תלמיד הסתכלות רחבה על "בעיות משמעת" כללים לדו-שיח "טיפולי" עם תלמיד ענישה ככלי חינוכי. יתרונות ומגבלות.

הקניית ערכים חינוך להתנהגות מוסרית בגיל צעיר ובגיל ההתבגרות. גורמים חברתיים בכיתה-פעילות גומלין בין אישית.

השפעת האקלים הלימודי והחברתי כללים בניהול קבוצה ביטוי מילולי של רגשות פיתוח יצירתיות כמשקל נגד לפחדים. מנת משכל ומדידתה.

אבחונים פסיכולוגיים השלכתיים.

גורמי סיוע ותמיכה במערכת הלימודית ומחוצה לה.

קשר והשפעה בעבודה עם הורים.

חובת הקורס:

בחינה. 

מנחה:

מיכאל ק. שטריק, פסיכולוג חינוכי מומחה

למידע נוסף וסיוע בהרשמה ניתן לפנות לטלפון: 073-3300605  או במייל: yehudit@acft.org.il